.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر خاتمی درباره تقلب در انتخابات

محمدنبي حبيبي در ديدار با مديران رسانه ها در پاسخ به مدیرمسئول یکی از نشریات در مورد مواضع سيد محمد خاتمي تصريح كرد: اخيرا شنيده ايم خاتمي در جلسه اي خصوصي گفته كه تقلبي رخ نداده است، اگر این خبر صحیح است آقاي خاتمي بياید و مصاحبه رسمي كند و بگوید من به اين نتيجه رسيده ام كه آنچه مير حسين موسوي گفت تقلب شده درست نيست. بیاید صراحتا فتنه را محكوم كند .

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي وي كه در ديدار با مديران مسئول و سردبيران رسانه هاي كشور سخن مي گفت با اشاره به برخي سخنان در مورد خط قرمز هاي نظام اظهار داشت: برخي به بهانه آزادي فكر و انديشه مي گويند چيزي به نام خط قرمز نمي شناسيم كه بي پايه بودن اين ادعا مشخص است ، ما مي توانيم بگوييم چيزي كه به عنوان خط قرمز مي شناسيم با خط قرمز ديگران تفاوت دارد اما اينكه در جايي خط قرمز وجود ندارد از آن حرفهايي است كه گوينده به منظور خاصي مي گويد.

وي افزود: اينكه هيچ خط قرمزي نيست از حرفهاي بي معني است كه عده اي به قصد سوء استفاده مي گويند.با بهانه هايي نظير وجود خط قرمز و ضرورت اعتقاد به خطوط قرمز، اگر فضا براي تبادل نظرات و سلايق و ايده هاي مختلف تنگ شود ضايعه است.

حبيبي تاكيد كرد:اگر همه قبول كنيم كه سلايق ما حق مطلق نيست و سلايق طرف مقابل نيز باطل مطلق نيست مي توانيم راه تفاهم را پيدا كنيم.

وي در ادامه در خصوص مساله جوانگرايي در كشور خاطر نشان كرد: جوانگرايي كه جوان سكوي سرداري را با گذر از سربازي به دست نياورده باشد فريب بزرگي است كه هم جوان آسيب مي بيند و هم به جوانگرايي آسيب وارد مي شود . آنهايي كه مي خواهند ميان نسل هاي انقلاب ديوار بكشند اشتباه مي كنند.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: در مديريت هاي كشور در هر مديريتي و هر نسلي كار خود را انجام دهد به جاي ايجاد تخاصم بين نسل ها مي توانيم تفاهم ايجاد كنيم.

حبيبي در خصوص جوانگرايي در حزب موتلفه اسلامي گفت: حزب موتلفه اسلامي از 15 سال پيش جوانگرايي را در دستور كار خود قرار داد كه امروز حاصل آن به دست آمده است. معدل سني حزب موتلفه اسلامي 10 سال پايين آمده و غالب قشر اين حزب بين 30 تا 40 سال است و گرايش به سمت 30 سال بيشتر شده است.

وي ادامه داد: كليدهاي حزب موتلفه اسلامي در دست جوانان شايسته اي است كه از دوران نوجواني وارد حزب شده اند.وضع حزب موتلفه اسلامي بهتر از گذشته شده است. اگر جوانگرايي با تدبير انجام شود براي كل كشور مفيد خواهد بود.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه فضاي سياسي كشور نياز به تعديل و تلطيف دارد تصريح كرد: ممكن است ما نتوانيم جلوي دعواهايي را كه در كشور به وجود مي آيد بگيريم اما حداقل ميتوانيم ارتباطاتي را براي خاموش كردن دعواها انجام دهيم.

وي افزود: ما در دعواي حق و باطل هيچگاه بي طرف نيستيم و هيچ زمان چنين فكري در ذهنمان نبوده كه براي اينكه تلطیف ايجاد كنيم فرا انقلابي عمل كنيم. ما نسبت به نظام و مقام معظم رهبري نه تنها بي طرف نيستيم بلكه کاملا طرفداريم.

حبيبي در ادامه اظهار داشت: همه هزينه هاي مربوط به طرفداري از ولايت را از 50 سال پيش پرداخت كرده ايم، در زماني كه چوبه دار و زندان و محروميت بوده موتلفه طرفداري هايش را انجام داده و اين مساله جزو برگهاي زرين دفتر تاريخ موتلفه است.

وي با اشاره به متفاوت بودن این موضوع با برخی اختلافات سیاسی موجود، افزود: متاسفانه عده اي مي گويند هر كجا دعوا شد شما طرفداري خود را از يك سوي دعوا اعلام كنيد ، در دعواي حق مطلق و باطل مطلق بي طرف نيستيم اما در بقيه دعواهاي سياسي هيچ الزامي نداريم زير پرچم كسي باشيم ، ما تنها زير پرچم ولي فقيه هستيم.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص ملاقاتهاي اين حزب با شخصيتها در كشور بيان داشت: متاسفانه در كشور باب شده وقتي با يك نفر ملاقات مي شود بدين معنا است كه همه مواضع اش را قبول كرده ايم، در صورتي كه اين تحليل غلط است. ممكن است ملاقاتي صورت گيرد در حالی که اكثر مواضع طرف مقابل را قبول نداشته باشيم .

وي ادامه داد : با تنگ کردن دايره ارتباطات و كينه توزانه تر برخورد کردن با یکدیگر وضع بهتر نخواهد شد، و حزب موتلفه اسلامی در مسیر تلطیف فضای سیاسی کشور برا حفظ منافع ملی حرکت می کند. البته اين نوع كارها براي موتلفه هزينه دارد اما ما تلاش مي كنيم وظيفه خود را انجام مي دهيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره نقش احزاب عنوان كرد:تحزب يكي از ابزارهاي مهم تحقق جمهوريت نظام است. وقتي جمهوريت را پذيرفته ايم بايد لوازم آن را نيز بپذيريم. اعتقادما بر اين است كه با توسعه و تعميق تحزب كشور بهتر پيشرفت مي كند. زماني كه احزاب با هم رقابت مي كنند ، هم سطح توانمندي هاي احزاب بالا رفته و هم سطح توانمندي هاي خدمت به مردم بالا مي رود.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي احزاب افزود: هر چند بي مهري هايي به تحزب شده است و دولت از نظر ما نه تنها محبتي به تحزب نداشته بلكه در مواقعي بر خلاف اعتقاد به تحزب عمل كرده است؛ اما مقام معظم رهبري به روشني در مورد تحزب مطالبي را فرمودند و بر همه ضرورت كار حزبي روشن شد.

حبيبي در خصوص وحدت اصولگرايان گفت :ما دايره اصولگرايي را محدود به تشكل هاي مشهور اصولگرايي نمي دانيم ، افرادي ممكن است باشند كه به اصولگرايي شهرتي نداشته باشند اما واقعا اصولگرا باشند. خيلي مراقبيم كه اينطور تلقي نشود كه هر كس با ما هست اصولگراست و در غير اين صورت اصولگرا نيست اين حرف را باطل مي دانيم و معتقديم هر كس از اين ادعاها كند حتما دچار انحراف شده است.

وي افزود: ما وفاداران به انقلاب اسلامي كه چهار اصلي را كه مقام معظم رهبري به عنوان شاخص براي اصولگرايان بيان كردند قبول داشته باشد داخل دايره اصولگرايي مي دانيم.

حبيبي تصريح كرد: اتحاد اصولگرايان را سدي فولادين در مقابل همه هجمه هايي كه به انقلاب مي شود مي دانيم. اگر اختلاف سليقه اي ميان اصولگرايان وجود داشته باشد با محوريت روحانيت به هم نزديك شده و وحدت شكي مي گيرد. تنها سليقه اي كه نيروهاي متعهد به نظام را دور هم جمع مي كند جامعتين است، چتر روحانيت بر سر اصولگرايان را نیز تنها براي انتخابات نمي دانيم بلكه ضرورتي هميشگي است.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 خاطر نشان كرد: دشمن به بهانه انتخابات قصد بر اندازي داشت، چرا راديو اسرائيل چند ماه قبل از انتخابات مي گويد ما معتقديم يكي بدتر از احمدي نژاد بيايد بهتر از اين است كه احمدي نژاد باشد، براي اينكه به ولي فقيه ضربه بزنند، زيرا مقام معظم رهبري از دولت نهم و شخص رئيس جمهور در طول فعاليت هاي آن دولت مكررا حمايت كردند .

حبيبي تصريح كرد:مسائل سياسي را ساده نگاه نكنيم و مقداري عميق تر نگاه كنيم . در اين مقطع سياسي ممكن است نظري داشته باشيد و نظرتان درست باشد چند ماه ديگر نظري متضاد با اين نظر راداشته باشيد و باز هم درست باشد ، صريحا اعلام مي كنم ما از آمدن جامعتين در وسط ميدان با تمام وجود استقبال و پشتيباني مي كنيم . در ساز و كار 8+7 حزب موتلفه اسلامي شريك نيست ، تشكيلات موتلفه نه در هشت و نه در هفت نماينده اي ندارد و اگر آقاي عسگراولادي حضور دارد به خاطر شخصيت حقیقی ایشان است.

وي تاكيد كرد: باور داريم محوريت متقن جامعتين را بايد تقويت كنيم تا باورمندان به انقلاب پيروز شوند.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي در ادامه بيان داشت:آيا آنهايي كه 13 ميليون راي به مير حسين موسوي داده اند را بايد مخالفين انقلاب معرفي كنيم ؟ خير، مير حسين موسوي پیش از انتخابات بارها تكرار كرد كه مقام معظم رهبري ، امام (ره) و انقلاب را قبول دارد اما بعد از انتخابات ديديم بر خلاف سخن مقام معظم رهبري عمل كرد؛ اين چه ولايت پذيري است؟

حبيبي در پاسخ به مدیرمسئول یکی از نشریات در مورد مواضع سيد محمد خاتمي تصريح كرد: وقتي كروبي و موسوي به نظام خيانت كردند چرا آقاي خاتمي آنها را محكوم نكرد؟ در بوق تقلب انتخابات دميدند، اخيرا شنيده ايم خاتمي در جلسه اي خصوصي گفته كه تقلبي رخ نداده است، اگر این خبر صحیح است آقاي خاتمي بياید و مصاحبه رسمي كند و بگوید من به اين نتيجه رسيده ام كه آنچه مير حسين موسوي گفت تقلب شده درست نيست. بیاید صراحتا فتنه را محكوم كند .

وي با تاكيد بر اينكه شتر سواري دولا دولا نمي شود اظهار داشت:آقاي خاتمي بايد در مورد جريان فتنه موضع صريح خود را اعلام كند. وقتي موضوع اصل نظام و انقلاب پيش مي آيد نمي شود محافظه كارانه عمل كرد. عده اي هر آنچه دلشان مي خواهد مي گويند اما باز فرياد ميزنند كه نميتوانيم حرف بزنيم.

همچنين در اين نشست مشترك دكتر اسدالله بادامچيان رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس شوراي اسلامي و قائم مقام دبير كل این حزب نيز در پاسخ به ادعایی در مورد اعمال سانسور توسط مدیران رسانه ها برای بقا، گفت: هيچ وقت سانسور چي نباشيد اگر حرفتان وظيفه است عمل كنيد، متاسفانه عده اي هر آنچه دلشان مي خواهد مي گويند اما باز فرياد ميزنند كه نمي توانيم حرف بزنيم. مصلحت انديشي اداره يك روزنامه يا يك كشور موضوع متفاوتي است و اگر روزنامه اي حرفش در قانون جرم نيست بگويد.

وي افزود: كشور را با يك سليقه نمي شود اداره كرد بهترين و شايسته ترين الگو پيامبر اكرم(ص) ، امام خميني و مقام معظم رهبري هستند كه با همه كار كرده اند.

بادامچيان تصريح كرد: به صورت قطعی می گویم پرداخت هزينه آزادي به مراتب ارزانتر است از هزينه ديكتاتوري است، زيرا ما آن ديكتاتوري هاي خشن را ديده ايم و الان هزینه ای که برای آزادي می دهیم بسیار کمتر از اعمال دیکتاتوری مورد ادعا است.

بادامچيان در خصوص جايگاه تحزب تاكيد كرد ما حزب خدا محور اسلامي را قبول داريم و اين مساله را بارها از گذشته گفته ايم، اگر حزبي به دنبال قدرت باشد شرك خفي مي دانيم. خدمت براي رسيدن به قدرت را هم شرك مي دانيم بلكه قدرت به عنوان ابزار براي خدمت به خدا و بندگان خدا را ثواب مي دانيم.

قائم مقام دبير كل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: گفتن برخي مطالب تا آنجا كه به مرز خيانت نرسد و مزدور آمريكايي ها و غربي ها نشود مشكلي ندارد. اما شاهد آن هستیم که برخي ها با ادبیاتی مانند بي بي سي و راديو فردا كينه توزانه عليه ايران اخبار خود را منتشر مي كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 مهر 1390
اتمی نیاز به وکیل و وصی ندارد چون زنده است و در بیانیه خود پس از انتخابات نظرش را در این مورد بین نمود
نا شناس 28 مهر 1390
شما اصولگرها تا نوك دماغتان را مي بينيد بايد تا انتخابات بعدي صبر كرد
محمد علوی 28 مهر 1390
نه انتخابات بعدی بلکه اگه 100ها انتخابات دیگه هم برگزار بشه ملت ایران با شکوه هرچه تمام تر حضور پیدا خواهندکرد
آنچنان که امام خمینی (ره) فرمودند انتخابات یک وظیفه ملی است و شرکت در ان بر همه واجب
م علوی


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.